1st Syawal 1430



SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..

MAAF ZAHIR BATIN


SEMOGA BERBAHAGIA DI HARI YANG MULIA...

Saya mengambil kesempatan ini untuk memohon maaf sekiranya sepanjang perkenalan dgn kawan didunia nyata @ dunia siber ini terdapat kesilapan yg xsengaja, gurau melampau, gewdiks yg menyampah, mengumpat yg xsedar. Diri ini bkn la sempurna jadi saya memohon kemaafan la. (pe hal skema gler ayat aku ni.. hahahahha...)

ok2 entry ni sbenarnye aku nk story psl raya aku taun ni. actually raya ni aku mmg niat nk pkai baju melayu baru. cause da 3 taun kot duk gilir2 baju yg same je. erm nk buat mmg da xsempat la. jdi terpaksa cari yg da siap.

ptg raya semalam aku ad la g bandar nk cari baju melayu. tapi mmg cukup menghampakan aku. sbb sume baju melayu yang aku cari mmg langsung xmatching ngan sampin aku (sebenarnye aku ni colour blind jd xthu warna ap. hahahaha...). last aku pulang dgn hampa. aku tunjuk tanda protes aku ngan family. xbukak pose pon sesame. merajuk la konon2.

lepas je maghrib, mak ngan ayah kuo g carikn baju melayu tuk aku plak. last2 mak aku msg gtau "Pu.. Mak beli doh baju melayu utk Pu. 2 pasang. xpyh beli yg laen la." aku xtgk pon colour pe yg diorg belikan tuk aku.


warna pe ntah.. tp ensem kn...

pagi td la sblom smayang raya, adik aku kasi kat aku baju melayu baru. aku still xtahu warna pe. bantai jelh. hahahha.. pas siap2 ktaorg pon gerak g smayang raya. gerak ngan 2 kete. mak ayah 1 kete. anak2 bujang 1 kete.


ayah je xde dlm pic ni.. sedey... mane ntah dia

blik je smayang raya, g mkn kat umah mak sdara sblh umah. aku bley plak uat spoil raya ni. time amek mkanan tu, aku bley plak terlanggar meja kaca mak sdara aku. riuh kejap umah. time 2 mmg malu gler da rasa nye. adoi la. nsib bek xpecah. pas2 aku mkn cepat2 n trus blik umah malu. hahhahahah... bengong nye budak.

around kol 10 gerak g umah nenek kat bandar plak. time ni pon gerak ngan 2 kete. tp ayah xikut la. sbb dia mmg jarang sgt ikut2 g beraya ni. smpai2 umah nenek, sesi salam2 ngan sepupu, mak2 sdara n nenek.


pic kat umah nenek

time 2 jugak la kne layan tetamu kat umah nenek aku ni. yelh kalo pagi raya mmg ramai la org kat umah nenek. tetamu mmg xputus2 dtg smpai la kol 1 cam 2. bru la lenggang. time sbuk2 td jugak la mak2 sdara n nenek aku tidak lupe utk memberikan duet raya kpda aku ni. maklumla aku ni kecik lg. cume fizikal jer besar. ahaks...

pastu kol 2 ktaorg sume konvoi 4 buah kete g umah spupu nenek aku. (cam konvoi singgah sahur je.) smpai kat umah 2 mkn plak la. satay n nasi beriyani kambing. mmg nk pecah perot rasa nye. time kat umah spupu nenek aku, mmber aku ley plak ajak g umah awek dia. adoi layankn jer la. sbb dia yg dtg jemput aku...


kat umah member...

smpai umah awek dia 2 plak, mak dia suh ktoarg mkn nasi himpit plak. aku mmg da full tank la time 2. tp nk jaga ati bakal mak mertua member amek gak la skit. blik je dr umah awek mmber aku 2, tros aku cati jamban. mmg gler nye melantak arini.


pergh.. macho seyh..

2la peristiwa raya aku pada 1st raya taun ni..

0 Response to 1st Syawal 1430

Post a Comment

..::THaNK You FoR ReaDiNG mY eNTry..jGn LupE uTk kOmeN yE::.. keeP bLoGgiNG