bila keadaan ini wujud



adoi la.. knape mesti sume ni terjadi. aku xske la.. nape stiap permintaan aku susah nk ditunaikn. pe slh aku. trok sgt ke aku ni??. ishhh... tension tau ble pikir2 blik. nk blaja pon da xde smangat la..

kalo korg ade baca entry psl kerinduan 2 la.. aku ade story psl aku da jual moto 2 la. n then nk beli la moto baru. tp 2 la. sbb td pg mak ade tnye aku "ble nk beli tiket bas?" aku ckp la "nk uatpe tiket bas? pu nk blik upm ngan moto kn". pas2 mak aku ley ckp "bile mase plak nk beli moto ni.." aku da cm benggang gak la. yelah aritu bfore jual moto 2 mak aku ade ckp "kalo nk beli moto baru jual la dulu moto lame 2" tp td ckp laen plak.. pas2 aku ckp la "kalo xde moto mmg pu xnk blik upm, biala pe nk jd pon."
aku pon xtau nape aku cm benggang je. yelah da janji pastu skrg ckp len plak. adoi la.. pas2 td mlm mak aku de ckp "da 2 pu nk beli moto pe?" aku diam jer. pas2 mak aku tnye lg "kalo nk beli ex5 ayah tmbah la duet skit." dlm ati aku ckp "adoi la knape mesti ex5? aku xmo la. aku nk 135LC la. kalo nk beli ex5 bek xpyh jual 125z aku ari2" mmg makin tension la aku cm ni...

egokah aku kalo nk demand2 skit?
xdelah bkn slalu aku nk dpt bnda2 cm gni ngan parents aku la. moto yg aku gune sblom ni pon bkn moto baru la tp da 2nd hand tau.. tp adek bradek aku yg len sume dpt moto bru la.. jeles gak r aku.. aku nk gak merasa dpt moto bru. tp nape susah je nk tunaikn permintaan aku yg 1 ni je..
aku rse permintaan mak ngan ayah aku before ni sume aku tunaikn la.. aku da dpt diploma n then now mereka suh aku smbung uat degree , aku tunaikn la. aku tau mmg tanggungjwb mereka beri aku pendidikan. tp xsalah kn kalo mereka tunaikn permintaan aku yg ni je. aku xde nk mintak pape lg la dr mereka. 2 je. tp knape mesti tlalu sukar.

aku pon kdang2 xpham la..
makin aku pikir, makin kusut n tertekan jer rase. bia la pe nk jadi pon. malas da aku nk amek tau pape la.. adoi...


6 Response to bila keadaan ini wujud

  1. kuatkan smangat belajar..jgn psl ni lak jatuh smangat tu agi okeyy..salam maah hijrah ;)

  2. pu balik upm jalan kaki je la pu..

    :) haha

  3. tiekah: erm baek la awk...
    i try ma best...
    salam maal hijrah gak la tuk awk ye...

    intan: pu xnk jalan kaki la..
    nnti kurus susah plak..
    xpela kalo xde moto pu xnk blik upm r...

  4. weh dak besar...
    cam budak kecik la...
    ala...balik la upm,..
    x bek kalau pasal tu je x nk balik upm...
    jangan la jadik loser ye dak besar!

    saye disini menyokong kamu!
    ngeee:D

  5. ern dak kecik ni sje je ork...
    yelah ore meme loser pon..
    nok wak gane...
    dkpo la..
    trimo jah...
    erm tgk la gane..
    ado moto bru kelik upm la...

  6. payoh la dih kalu de dio ngajugak..
    bdok2 kecik pom kaloh
    ngee:D

Post a Comment

..::THaNK You FoR ReaDiNG mY eNTry..jGn LupE uTk kOmeN yE::.. keeP bLoGgiNG